Er du fersk eller ønsker å utdype din kunnskap & kompetanse innen Maestros programmer? Våre kurs lærer deg det!
Kurskalender
Våre kurs
Årsoppgjør Kurs
Kurssesongen
Vår kurssesong med oppsatte kurs strekker seg fra medio september til medio mars – da setter vi opp kurs primært på Teams, samt noen klasseromskurs i Oslo. Disse vil bli tilgjengelig på våre nettsider fra august.
Bedriftsinterne kurs
Trenger du/bedriften din kurs utenom kurssesong tilbyr vi bedriftsinterne kurs. I samarbeid med kursholder skreddersyr vi kurs etter kunden behov. Kurset kan holdes eksternt ute hos kunden eller på Teams.
For mer informasjon og pris, ta kontakt på epost kurs@maestro.no, eller telefon 02575.
Det er også mulig å sette opp 1-1-kursing direkte med kursholder, dette prises som konsulenttimer.
Årsoppgjør Kurs
Et nybegynnerkurs med en dags varighet (6 timer) som går systematisk gjennom programmet med utgangspunkt i grunnleggende funksjonalitet, men også hva som kan være den mest fornuftige og effektive arbeidsmetoden gjennom årsoppgjøret.
Kurset gir
- En innføring i Maestro
- Årsoppgjørets 3 faser
- En rød tråd – flyten i årsoppgjør
- En anbefalt arbeidsrekkefølge
- Ingen cases
Passer for
- Nye brukere av programmet
- Nyutdannede regnskapsførere/revisorer
- De som kommer fra andre årsoppgjørs-programmer, er nye i Maestro og trenger en gjennomgang av funksjonaliteten
Oppdateringspoeng og pris
- 1 t Skatt
- 1 t Regnskap/Årsoppgjør/Finansregnskap
- 4 t Ikke-strukturert etterutdanning/Regnskapsføring/Annet
- PRIS kr. 4850,-
- Vi forbeholder oss retten til å avslyse kurs dersom det er under 5 påmeldte deltagere (Teams) eller 8 påmeldte deltagere (klasserom)
Et praktisk rettet kurs over to dager (12 timer) som går gjennom oppbyggingen av et årsoppgjør med fokus på en logisk gjennomføring fra a til å, og å utnytte systemet og dets funksjoner og finesser. I den praktiske gjennomgangen vil sentrale regnskaps- og skatteregler bli belyst, slik at man ser hvordan faget henger sammen med systemet og utarbeidelse av årsoppgjør.
Kurset gir
- Årsoppgjørcase, der man lager et helt årsoppgjør basert på fjorårets årsoppgjør.
- Man jobber seg gjennom årsoppgjøret steg for steg.
- Ser på ligningspapirer og koblinger.
- Gjennomgang av de mest sentrale ligningspapirene.
- Lærer seg å utnytte systemet og alle funksjoner i årsoppgjørprogrammet.
Passer for
- Nye brukere av programmet, og som ønsker å få en praktisk veiledning i systemet.
- Nyutdannede regnskapsførere/revisorer, som trenger å få praktisk læring ved bruk av systemet.
- De som har laget årsoppgjør i Maestro tidligere, men synes det er vanskelig å få oversikten og en god flyt i årsoppgjørsarbeidet.
Oppdateringspoeng og pris
- 4 t Skatt
- 4 t Regnskap/Årsoppgjør/Finansregnskap
- 4 t Ikke-strukturert etterutdanning/Regnskapsføring/Annet
- PRIS kr. 8050,-
- Vi forbeholder oss retten til å avslyse kurs dersom det er under 5 påmeldte deltagere (Teams) eller 8 påmeldte deltagere (klasserom)
Kurset har en varighet på en dag (6 timer). Det blir fokusert på tekniske endringer i årets programversjon, samt på endringer i skatte- og regnskapsregler, og hvordan dette kommer til uttrykk i årets versjon av Maestro Årsoppgjør.
Kurset gir
- Nyheter – både faglig og funksjonalitet
- Eksempel-basert
- Fokus på sentrale områder i Maestro for nytt år
- Gjennomgang av ny skattemelding
- Ingen gjennomgang av grunnleggende funksjoner – forutsettes kjent når man har utarbeidet årsoppgjør i Maestro tidligere år
Passer for
- De som rimelig godt kjent med systemet, men har behov for litt mer «kjøtt på beinet»
- De som ønsker en oppdatering/oppfriskning fra årsoppgjøret i fjor, samt å lære noe nytt – både teknisk og faglig
- De som ønsker en «flying start» på nytt årsoppgjør, fordi det er ett år siden sist.
- Regnskapsførere/Revisorer/økonomer med mye erfaring fra årsoppgjør i andre systemer.
Oppdateringspoeng og pris
- 1,5 t Skatt
- 1,5 t Regnskap/Årsoppgjør/Finansregnskap
- 3 t Ikke-strukturert etterutdanning/Regnskapsføring/Annet
PRIS kr. 4850,-
- Vi forbeholder oss retten til å avslyse kurs dersom det er under 5 påmeldte deltagere (Teams) eller 8 påmeldte deltagere (klasserom)
Kurset er et dagskurs (6 timer) og er tenkt å gi en dypere forståelse av bruk og funksjonalitet når det gjelder flere temaer i systemet. Hovedtemaer som blir tatt opp er blant annet offentlig regnskapsmodul med noter i årsoppgjøret og endringer av layout av rapporter i rapportgeneratoren. I tillegg vil også temaer som elektronisk signering, kontantstrømanalyse mv bli tatt opp.
Kurset gir
- Vi vil se hvordan man kan utnytte automatikken i systemet og lage egne notemaler ved utarbeidelse av noter til offentlig regnskap
- Gjennomgang av andre deler av offentlig regnskap, som enkle endringer av rapporter, oppbyggingen for innsendelse til Altinn og hvordan elektronisk signatur Signant kan benyttes
- Kurset har fokus på en detaljert gjennomgang av oppbyggingen av disse temaene, og vil ha enkelte praktiske case/visninger for å få bedre kunnskap om disse delene av Maestro Årsoppgjør
Passer for
- De som har brukt Maestro Årsoppgjør i flere år, og som ønsker mer ”kjøtt på beinet” når det gjelder disse temaene
- De som ønsker mer trygghet i å endre rapporter, lage noter og utarbeide dokumenter i årsoppgjøret
Oppdateringspoeng og pris
- 1 t Skatt
- 1 t Regnskap/Årsoppgjør/Finansregnskap
- 4 t Ikke-strukturert etterutdanning/Regnskapsføring/Annet
PRIS kr. 4850,-
- Vi forbeholder oss retten til å avslyse kurs dersom det er under 5 påmeldte deltagere (Teams) eller 8 påmeldte deltagere (klasserom)
Kom i gang med Revisjon Kurs
Det tilbys ulike typer kurs innenfor Maestro Revisjon
Vår erfaring er at den mest effektive kurstypen her er bedriftsinternt kurs. Da skreddersyr vi kursene til deres behov, om dere er nye i Maestro Revisjon eller har behov for fordypning eller mer spesifikke rettede kurs. Er man 3 – 4 personer eller flere som har behov for kurs, så vil man ha veldig godt utbytte av kurs internt i bedriften. Kursene holdes av praktiserende revisor med egne erfaringer, og vil ha fokus ut fra en revisors hverdag.
Kom i gang med Revisjon
Kurset tilbys som et ordinært 3 timers kurs. Kurset er tenkt å gi deg en innføring i bruken av systemet i en praktisk hverdag for revisorer.
Det vil være en systematisk gjennomgang av systemet, med utgangspunkt i hva som oppfattes som effektiv bruk. Det vil også i løpet av kurset bli satt søkelyset på kravene i ISA-ene og hvordan dette kan ivaretas og komme til uttrykk i revisjonsmetodikken. I tillegg vil revisor få se hvordan systemet ivaretar ”den røde tråden” i revisjonsmetodikken
Videregående-/bedriftsinternt kurs
Vi anbefaler bedriftsinternt kurs dersom du/dere besitter grunnkompetansen i Maestro Revisjon, men ønsker å gå mer i dybden på programmet. Kontakt oss for nærmere avtale på telefon 02575 , eller på e-post kurs@maestro.no
Passer for
- Er nyutdannet og skal bruke systemet for første gang
og har behov for å få innføring i hvordan systemet
brukes teknisk - Har benyttet annen revisjonsmetodikk tidligere og
ønsker en innføring i oppbyggingen av dette systemet - Har ansatte og skal følge opp medarbeideres arbeid
Oppdateringspoeng og pris
- 3 timer revisjon
- PRIS kr. 3500,-
Konsern Kurs
Kurset på 3 timer (09-12) gir en innføring i bruken av programmet og hvordan det bør bygges opp for å få en effektiv bruk. Det vil bli sett på integrering mot Maestro Årsoppgjør, i tillegg til om man har saldobalanse fra selskaper i Excel-format.
Kurset vil ha en gjennomgang av oppbyggingen av systemet, og deretter en praktisk vinkling hvor vi benytter datasett i Maestro Årsoppgjør og Excel og knytter opp data på selskapsnivå og inn i konsernnivå.
Bedriftsinternt kurs
Kurset leveres også som bedriftsinternt kurs, og prises til kr. 2990,- pr time, normalt holder det med maksimalt 3 timer. Kurset tilpasses den enkeltes kundes behov og gjennomføres via Teams. Kontakt oss for nærmere avtale på telefon 02575, e-post kurs@maestro.no
Passer for
- Nye brukere av Maestro Konsern
- Personer som vurderer å bytte fra andre systemer for utarbeidelse av konsernregnskap
Oppdateringspoeng og pris
- 3 timer revisjon
- PRIS kr. 3500,-
Nettkurs
Årsoppgjør Nettkurs
Kurset kjøres som interaktivt kurs via Teams med varighet på en dag (6 timer). Pris kr. 4850,-
Kursinnhold og oppbygging vil være det samme som det klasseromsbaserte kurset over.
Anbefalt
- Fordel med to skjermer, eller en stor skjerm.
- Bruk gjerne headset, med mikrofon, for å få optimale
lydforhold - Webcamera må være på under kurset, da det er et interaktivt kurs
- Mute lyd når du ikke snakker
Kurset kjøres som interaktivt kurs via Teams med varighet på to dag (12 timer). Pris kr. 8050,-
Kursinnhold og oppbygging vil være det samme som det klasseromsbaserte kurset over.
Kurset kjøres som interaktivt kurs via Teams med varighet på en dag (6 timer). Pris kr. 4850,-
Kursinnhold og oppbygging vil være det samme som det klasseromsbaserte kurset over.
Kurset kjøres som interaktivt kurs via Teams med varighet på en dag (6 timer). Pris kr. 4850,-
Kursinnhold og oppbygging vil være det samme som det klasseromsbaserte kurset over.
Kom i gang med Revisjon Nettkurs
Kurset kjøres som interaktivt kurs via Teams med varighet på 3 timer. Pris kr. 3500,-
Kursinnhold og oppbygging vil være det samme som det klasseromsbaserte kurset over
Anbefalt
- Fordel med to skjermer, eller en stor skjerm.
- Bruk gjerne headset, med mikrofon, for å få optimale
lydforhold - Webcamera må være på under kurset, da det er et interaktivt kurs
- Mute lyd når du ikke snakker
Konsern Nettkurs
Kurset kjøres som interaktivt kurs via Teams med varighet på 3 timer (09-12). Pris kr. 3500,-
Kursinnhold og oppbygging vil være det samme som det klasseromsbaserte kurset over.
Anbefalt
- Fordel med to skjermer, eller en stor skjerm.
- Bruk gjerne headset, med mikrofon, for å få optimale
lydforhold - Webcamera må være på under kurset, da det er et interaktivt kurs
- Mute lyd når du ikke snakker
De fleste av våre kurs kjøres nå som interaktive kurs via Teams.
Anbefalinger for å få best mulig kursopplevelse på våre nettkurs:
- Fordel med to skjermer, eller en stor skjerm.
- Bruk gjerne headset med mikrofon, for å få optimale lydforhold.
Vi vil i enkelte tilfeller sette opp fysiske kurs, da primært i Oslo. Dette vil fremkomme i vår kurskalender.
Maestro avholder bedriftsinterne kurs på forespørsel, kontakt oss på kurs@maestro.no.
Bedriftsinterne kurs vil i større grad skreddersys mot bedriftens spesifikke behov, og det faglige nivået på kurset tilpasses kursdeltakerne.
Bedriftsinterne kurs avholdes normalt når det er flere deltakere fra samme bedrift.
I Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim holder vi våre kurs hos Glasspaper, som har moderne kurslokaler sentralt byene.
Vi har også mulighet til å sette opp klasseromskurs i Ålesund og Kristiansand.
Grunnet korona, smittefare og restriksjoner, har vi pr i dag kun satt opp kurs via Teams.
Påmelding
Meld deg på ved å benytte påmeldingsskjema. Påmelding skjer fortløpende. Bekreftelse på mottatt påmelding vil bli sendt til deg på e-post.
Avmelding
Påmelding er bindende og eventuell avmelding må skje skriftlig. Vi tar forbehold om endringer i programmet som skyldes forhold utenfor vår kontroll. Påmeldingen er økonomisk bindende fra og med 7 virkedager før kursstart.
Force Majeure
Hendelser utenfor vår kontroll (for eksempel streik, lock-out, brann o.l.) gir Maestro Soft AS rett til å avlyse kurset uten erstatningsplikt overfor kursdeltakeren.
Kursdokumentasjon
Kursdokumentasjon blir tilsendt pr. e-post i pdf-format i god tid før kurset avholdes. Deltakeren må selv skrive ut dette.
Kursavgift
Kursavgiften står oppgitt under hvert enkelt kurs. Inkludert er lunsj og forfriskninger i pausene.
Hotell og reise
Hotellopphold og reise besørges av den enkelte deltaker. Maestro har hotellavtale med Scandic Hotels. Ta kontakt på kurs@maestro.no for mer informasjon.
Kursbevis
Kursbevis blir tilsendt deltakeren i etterkant av kurset.
Avlysning
Vi forbeholder oss retten til å avlyse oppsatte kurs inntil 3 virkedager før kursstart ved for få påmeldte.
- Nettkurs
-
De fleste av våre kurs kjøres nå som interaktive kurs via Teams.
Anbefalinger for å få best mulig kursopplevelse på våre nettkurs:- Fordel med to skjermer, eller en stor skjerm.
- Bruk gjerne headset med mikrofon, for å få optimale lydforhold.
Vi vil i enkelte tilfeller sette opp fysiske kurs, da primært i Oslo. Dette vil fremkomme i vår kurskalender.
- Bedriftsinterne kurs
-
Maestro avholder bedriftsinterne kurs på forespørsel, kontakt oss på kurs@maestro.no.
Bedriftsinterne kurs vil i større grad skreddersys mot bedriftens spesifikke behov, og det faglige nivået på kurset tilpasses kursdeltakerne.
Bedriftsinterne kurs avholdes normalt når det er flere deltakere fra samme bedrift. - Kurssteder
-
I Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim holder vi våre kurs hos Glasspaper, som har moderne kurslokaler sentralt byene.
Vi har også mulighet til å sette opp klasseromskurs i Ålesund og Kristiansand.
Grunnet korona, smittefare og restriksjoner, har vi pr i dag kun satt opp kurs via Teams.
- Praktisk informasjon
-
Påmelding
Meld deg på ved å benytte påmeldingsskjema. Påmelding skjer fortløpende. Bekreftelse på mottatt påmelding vil bli sendt til deg på e-post.Avmelding
Påmelding er bindende og eventuell avmelding må skje skriftlig. Vi tar forbehold om endringer i programmet som skyldes forhold utenfor vår kontroll. Påmeldingen er økonomisk bindende fra og med 7 virkedager før kursstart.Force Majeure
Hendelser utenfor vår kontroll (for eksempel streik, lock-out, brann o.l.) gir Maestro Soft AS rett til å avlyse kurset uten erstatningsplikt overfor kursdeltakeren.Kursdokumentasjon
Kursdokumentasjon blir tilsendt pr. e-post i pdf-format i god tid før kurset avholdes. Deltakeren må selv skrive ut dette.Kursavgift
Kursavgiften står oppgitt under hvert enkelt kurs. Inkludert er lunsj og forfriskninger i pausene.Hotell og reise
Hotellopphold og reise besørges av den enkelte deltaker. Maestro har hotellavtale med Scandic Hotels. Ta kontakt på kurs@maestro.no for mer informasjon.Kursbevis
Kursbevis blir tilsendt deltakeren i etterkant av kurset.Avlysning
Vi forbeholder oss retten til å avlyse oppsatte kurs inntil 3 virkedager før kursstart ved for få påmeldte.